Translate

4 września 2017

Weków czas! Jak wysterylizować słoiki na sucho.

 

Kocham wrzesień! Stragany uginają się wówczas pod ciężarem samych pyszności! Klik.
Pyszności warto zawekować, aby zimą cieszyć się ich smakiem, co też od kilku dni czynię. Jeśli chcecie pójść w moje ślady, zdradzę Wam dzisiaj mój sposób na sterylizowanie słoików na sucho.

Jasnym jest, że słoik przed zawekowaniem powinien być czysty, wyparzony i suchy. Kiedy przetwarzam duże ilości warzyw czy owoców, nie mam czasu (i chęci też...), aby jeszcze wycierać każdy słoik do sucha. Ułatwiam więc sobie życie, korzystając z piekarnika. Jak to robię?

Po pierwsze - myję słoiki i nakrętki.
Po drugie - wstawiam do zimnego piekarnika (na kratkę lub blaszkę).
Po trzecie - rozgrzewam piekarnik do 120 stopni C (góra - dół; ze słoikami i nakrętkami w środku).
Po czwarte - sterylizuję słoiki i nakrętki ok. 10 - 15 minut (licząc od momentu nagrzania się piekarnika).

Sposób jest przeze mnie wielokrotnie sprawdzony i bardzo go polecam!
Oszczędza dużo czasu i nerwów ;)

A już jutro zapraszam po przepis na pyszne leczo na zimę, bo skoro Wasze słoiki będą wysterylizowane to nie mogą się przecież zmarnować ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ci, którzy tego bloga odwiedzają, czego mi życzą, niech i sami mają :)