Translate

16 maja 2017

Brownie z cukinii (bez glutenu, bez jajek, bez mleka)

Nie mam zielonego pojęcia, skąd mam ten przepis! Ale ciasto robię dość często i zdążyłam po drodze zmienić jego skład tak, by odpowiadał temu, co jemy, więc można rzec, że właściwie to jest taki trochę mój ;)
Komu cukinia na surowo straszna, niech podwija rękawy i przygotuje z niej brownie.

Do brownie potrzeba:

- 4 łyżek świeżo zmielonego siemienia lnianego zalanego 12 łyżkami gorącej wody,
- 2 średnich cukinii,
- 2 małych bananów,
- 1/2 szklanki mąki kokosowej,
- 1/3 szklanki kakao lub karobu,
- 1/4 szklanki słodu (u mnie ksylitol albo miód),
- 1/2 łyżeczki ekstraktu waniliowego (rzadko mam, więc daję ekologiczny cukier waniliowy),
- 1/2 łyżeczki soli himalajskiej,
- 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej.

1) Blenduję: siemię, banany, słód i wanilię.
2) Dodaję mąkę kokosową, kakao lub karob, sól i sodę; ponownie blenduję.
3) Cukinię obieram, ścieram na drobnej tarce i bardzo dobrze odciskam z soku. Dodaję do ciasta i mieszam łyżką.
4) Przekładam do formy keksówki wyłożonej papierem do pieczenia i wstawiam na 25 - 30 minut do nagrzanego wcześniej piekarnika (180 stopni C).
5) Po upieczeniu daję ciastu ostygnąć (ok. 15 minut), a dopiero potem wyjmuję z formy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ci, którzy tego bloga odwiedzają, czego mi życzą, niech i sami mają :)