Translate

19 grudnia 2016

Jedz zdrowo!

"Odkryłam to kilka lat temu. Najpierw jeden drobiazg, który wydawał mi się niewiele znaczący. Potem drugi. A potem nagle zrozumiałam, że to nie jest drobiazg, tylko wielka, ogromna, gigantyczna góra lodowa.  
I wtedy przestałam kupować gotowe jedzenie.
Bo to, co odkryłam, dotyczyło dodatków używanych do produkcji jedzenia. (...)
Najpierw zrozumiałam, czym są te substancje i w jaki sposób działają na organizm ludzki (...)
Zaczęłam czytać etykiety.
Zaczęłam sprawdzać, co jem. I zdumiewałam się co chwilę! Kręciłam głową z niedowierzaniem i wołałam, że to chyba niemożliwe?... Na przykład odkryłam, że "aromat identyczny z naturalnym" to sztuczny smak wyprodukowany chemicznie na wzór prawdziwego! Czyli syntetyczny!
Odkryłam, że soki owocowe sprzedawane w kartonach to w rzeczywistości rozcieńczony roztwór chemicznie konserwowanego koncentratu! Producent soku nie musi dodawać do niego żadnych konserwantów, bo robi to za niego producent koncentratu. I dlatego taki sok może mieć pół roku przydatności do spożycia.
Dzień po dniu odkrywałam coraz to nowe zdumiewające fakty.
Postanowiłam skończyć z trującą chemią. I wtedy odkryłam, że właściwie wszystko, co jest sprzedawane w sklepie, zawiera jakieś chemiczne dodatki!
Nie miałam wyjścia.
Albo będę się dalej truć, albo zacznę jeść zdrowo.
Wybrałam to drugie.
I wtedy zaczęłam gotować.
(...)
Jedzenie jest lekarstwem.
Jeśli jesz rzeczy wysoko przetworzone i z dodatkiem chemii, to na pewno masz słabą cerę, skarżysz się na różne krosty i wypryski, często chorujesz, łapiesz różne infekcje, masz niespodziewane zmiany nastroju, z euforii wpadasz w rozpacz i odwrotnie. Nie możesz się skupić, zebrać myśli i pracować. Tak? (...)
Chore jedzenie ma na ciebie chory wpływ. Chore jedzenie to takie, które zrobiono z dodatkiem chemicznych proszków i syntetycznych substancji, które mają mu nadać sztuczny smak, sztuczny zapach i sztuczną konsystencję. 
Zdrowe jedzenie może ciebie uleczyć. 
Zdrowe jedzenie, czyli takie, które nie zostało przez człowieka chemicznie zmienione.
(...) Zdrowe jedzenie potrafi nie tylko utrzymać organizm w zdrowiu, ale też go wyleczyć.
(...) Każda rzecz, którą wkładasz do swojego organizmu, ma na niego określony wpływ.
W Europie ludzie raczej o tym nie myślą. Wrzucają do garnka wszystko jak leci, a potem idą do lekarza i oczekują, że dostaną receptę na lekarstwo, które przywróci im zdrowie (...)".

Beata Pawlikowska, "Jedz zdrowo i myśl pozytywnie"

Pomyślcie o tym, szykując jadłospis nie tylko na święta!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ci, którzy tego bloga odwiedzają, czego mi życzą, niech i sami mają :)