Translate

9 kwietnia 2017

Bezglutenowy zakwas na żurek

Coraz bliżej święta, coraz bliżej święta... :) Zaplanowałam, że w tym roku na moim świątecznym stole zagości żurek. Pierwszy raz! Ale nie ma żurku bez zakwasu, więc trzeba było go już nastawić, bo za tydzień żurek powinien być w fazie konsumpcji :)

Czas przygotowania: 5 minut, czas oczekiwania: około 5 dni.

Jak to zrobiłam? 

1) Wyparzyłam słoik.
2) Wsypałam do niego 100 g mąki gryczanej.
3) Dorzuciłam: 4 rozgniecione ząbki czosnku, 4 listki laurowe, 5 ziarenek ziela angielskiego, 5 ziarenek czarnego pieprzu.
4) Zalałam 0,5 l ciepłej wody i wymieszałam drewnianą łyżką.
5) Przykryłam słoik kawałkiem materiału, zabezpieczyłam gumką recepturką i wstawiłam do szafki.
6) Raz dziennie mieszam zakwas drewnianą łyżką.

Trzymajcie kciuki, żeby się udał :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ci, którzy tego bloga odwiedzają, czego mi życzą, niech i sami mają :)