Translate

13 marca 2017

Jak zrobić zdrowe chipsy


Tradycyjne chipsy, których pełno na sklepowych półkach, nie mają idealnych składów, pełno w nich oleju palmowego, wzmacniaczy smaku, cukru, glukozy, fruktozy i jeszcze innych "wynalazków". 
Postanowiłam więc, że zrobię je sama. Okazało się, że nie wymaga to wiele pracy i czasu, a efekt zadowala nie tylko moje podniebienie :)

1. Wymyłam 2 bataty, obrałam ze skóry, opłukałam pod bieżącą wodą i pokroiłam na cienkie plasterki przy użyciu obieraczki do warzyw. 

2. Piekarnik nagrzałam do 160 stopni C.

3. Piekarnikową blachę wyłożyłam papierem do pieczenia i ułożyłam plasterki batata. Za pomocą pędzelka każdy plasterek posmarowałam lekko olejem (na całą porcję potrzebowałam 1 łyżki oleju roślinnego).

4. Włożyłam do piekarnika na około 25 - 30 minut, jednak przez cały ten czas czuwałam, żeby chipsy nie spaliły się - mają być bowiem chrupiące, a nie spalone.

5. Po wyjęciu z piekarnika posypałam odrobiną soli himalajskiej.

Do chipsów polecam dobry film :) W tym, który widzicie na zdjęciu, możecie oprócz wielu zabawnych scen zobaczyć również, jak organizm potrafi zareagować na alergen i  jak przebiega wstrząs anafilaktyczny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ci, którzy tego bloga odwiedzają, czego mi życzą, niech i sami mają :)