Translate

28 lutego 2017

Ciasto marchewkowe (wegańskie, bezglutenowe)

Ostatnio na blogu słodko, dzisiaj nie inaczej. Warto mieć jednak pod ręką przepisy na zdrowe słodkości. Spróbujcie ciasta marchewkowego, a będziecie wracać do tego przepisu! Nawet pewien pięciolatek był zachwycony ;) Źródło: klik.


Składniki:

- 250 g mąki ryżowej,
- 50 g mąki ziemniaczanej,
- pół szklanki daktyli,
- pół szklanki rodzynek,
- 2 łyżki miodu,
- 300 g startej marchewki,
- 200 ml oleju rzepakowego,
- 3 łyżki zmielonego siemienia lnianego, 
- 0,75 szklanki wrzącej wody (do zalania siemienia),
- przyprawy tj.: 1 łyżeczka cynamonu, pół łyżeczki imbiru, pół łyżeczki gałki muszkatołowej,
- pół łyżeczki soli,
- 1,5 łyżeczki sody oczyszczonej.

Przygotowanie:

1. Starłam marchew na tarce o grubych oczkach.
2. Daktyle pokroiłam na mniejsze kawałki, zalałam wrzątkiem, a po 10 minutach odlałam wodę i zblendowałam.
3. Rodzynki zalałam wrzątkiem, po 5 minutach odlałam wodę.
4. Zmielone siemię lniane zalałam 0,75 szklanki wrzącej wody, wymieszałam.
5. Mąki wymieszałam z sodą, solą i przyprawami.
6. Do marchewki dodałam olej, siemię, daktyle, rodzynki i miód.
7. Suche składniki wymieszałam z mokrymi.
8. Wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C i piekłam 50 minut.
9. Posypałam zmielonym na puder ksylitolem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ci, którzy tego bloga odwiedzają, czego mi życzą, niech i sami mają :)