Translate

15 listopada 2016

Herbatka z majeranku

Jeżeli dostarczysz organizmowi ciepło, wtedy będzie mógł prawidłowo wykonywać procesy życiowe. Majeranek rozgrzewa. "W dawnej Polsce mówiono, że majeranek to gorąca krew. Ta zaś sprawnie płynąc, czyni ciało ciepłym i zdrowym". [Stefania Korżawska, "Wybrałam zdrowie dla dziecka"]
Herbatkę, o której dzisiaj piszę, podawano dzieciom przed wojną w wielu przedszkolach. Teraz ja podaję ją mojemu synowi, piję ją również sama.

Przepis pochodzi z książki Stefanii Korżawskiej "Wybrałam zdrowie dla dziecka":

1 łyżeczkę majeranku należy zalać 1 szklanką wody, dodać 1 łyżeczkę miodu, zagotować, a potem na małym ogniu ogrzewać około 2 minut. Przecedzić, podawać ciepłą w ciągu dnia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ci, którzy tego bloga odwiedzają, czego mi życzą, niech i sami mają :)