Translate

1 listopada 2016

Pizza warzywna na cieście z kalafiora

"Logika zaprowadzi Cię od punktu A do punktu B.
Wyobraźnia może zaprowadzić Cię wszędzie".

Albert Einstein

Słowa Einsteina świetnie sprawdzają się w mojej kuchni. Pizza, o której dzisiaj piszę, jest na to najlepszym dowodem. W kuchni bowiem ograniczać może mnie jedynie moja wyobraźnia!
Pizzę tę robiłam już wielokrotnie, przepis spisany na kartkę dawno temu, bez źródła niestety. Zmieniłam jednak kilka rzeczy i teraz brzmi on tak:

- pół kg kalafiora,
- 2 łyżki świeżo zmielonego siemienia lnianego,
- pół szklanki "sera" (jeśli Twoim dodatkiem ma też być ser, przygotuj go więcej, ponieważ pół szklanki potrzebujesz do wyrobienia spodu; o serze, który nie jest serem pisałam tutaj: klik ),
- łyżeczka oregano,
- szczypta soli i pieprzu,
- pół łyżeczki suszonej kurkumy,
- sos pomidorowy,
- dodatki (według uznania; u mnie tym razem: czerwona cebula, brokuł, cukinia, czerwona papryka).

1) Kalafior umyj, podziel na różyczki, odetnij twarde części i porcjami rozdrabniaj w malakserze (jeśli nie masz malaksera, zetrzyj na tarce). Ma powstać coś na kształt ryżu.
2) Zagotuj wodę w garnku i na wrzątek wrzuć rozdrobniony kalafior. Kiedy woda ponownie się zagotuje, zmniejsz ogień i gotuj 10 minut.
3) Na durszlaku połóż gazę i odcedź kalafior. Odciśnij wodę i ostudź.
4) Wymieszaj kalafior z siemieniem, "serem" i przyprawami. Uformuj ciasto o grubości około 1 cm i piecz w piekarniku nagrzanym do 200°C przez 30 - 35 minut. Jeśli ciasto zacznie się rumienić, przykryj je papierem do pieczenia.
5) Posmaruj ciasto sosem pomidorowym, połóż ulubione dodatki i piecz około 5 minut.
6) Jak już zjesz, bierz przykład z żaby ;)

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Agnieszka Czarodziejka21/11/16 2:57 PM

    super przepis gratulacje

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepis znaleziony gdzieś kiedyś w sieci, pizzę robię regularnie, bo bardzo nam smakuje.

    OdpowiedzUsuń

Ci, którzy tego bloga odwiedzają, czego mi życzą, niech i sami mają :)