Translate

28 października 2016

Ciastka owsiane z bakaliami

Kiedy zobaczyłam ten przepis, od razu wiedziałam, że ciastka te zagoszczą w mojej kuchni. Teraz wiem już także, że zagoszczą w niej na zawsze. Są pyszne, a do tego zdrowe! Nie zawierają glutenu, jajek i mleka krowiego.





Aby zagościły również w Twojej kuchni, przygotuj:

- 40 dag płatków owsianych bezglutenowych,
- 10 dag rodzynek,
- 10 dag owoców goji,
- 20 dag daktyli,
- 3/4 szklanki mleka kokosowego,
- 3/4 szklanki oleju słonecznikowego,
- 1 i 1/2 łyżeczki cynamonu.

 1) Płatki, rodzynki i owoce goji wymieszaj z cynamonem i olejem (dokładnie rozetrzyj wszystko ręką, żeby widać było, że płatki są natłuszczone).
2) Daktyle przelej wrzątkiem, a następnie dokładnie zblenduj z mlekiem kokosowym.
3) Wszystkie składniki połącz i dokładnie wymieszaj.
4) Blaszkę piekarnika wyłóż papierem do pieczenia, a następnie przy użyciu metalowego pierścienia formuj nie za grube krążki.
5) Piecz 30 minut w piekarniku nagrzanym do 150°C.

W wersji "na bogato" polałabym je surową gorzką czekoladą i oprószyła wiórkami kokosowymi. Ale i bez tego są przepyszne! Pamiętaj tylko, aby suszone owoce, których użyjesz, nie były siarkowane, bo to ma być zdrowa przekąska. Z podanych proporcji wyszło mi 16 ciastek o średnicy 8,5 cm.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ci, którzy tego bloga odwiedzają, czego mi życzą, niech i sami mają :)